VIRANDO A PÁGINA: CRIANÇAS E A FRUIÇÃO ARTÍSTICA DO LIVRO DE IMAGEM

Autores

Resumo

VIRANDO A PÁGINA: CRIANÇAS E A FRUIÇÃO ARTÍSTICA DO LIVRO DE IMAGEM

Biografia do Autor

Natália Helena de Barros Mazon, Universidade Estadual de Campinas, Campinas, São Paulo

Universidade Estadual de Campinas, Campinas, São Paulo, Brasil. E-mail: natmazon@gmail.com.

Referências

FITIPALDI, C. O que é uma imagem narrativa? In: OLIVEIRA, Ieda de (Org.). O que é qualidade em ilustração no livro infantil e juvenil: com a palavra o ilustrador. São Paulo: DCL, 2008.

GARDNER, H. Art, Mind, and Brain: A cognitive approach to creativity. New York: Basic Books, Inc., Publishers, 1982.

GOODMAN, Y. Introdução. In: Evans, Janet. What’s in the picture?: Responding to Illustrations in Picture Books. London: PCP, 1998.

GRAHAM, J. Turning the visual into the verbal: children reading wordless books. In: What’s in the picture?: Responding to Illustrations in Picture Books. London: PCP, 1998.

HUGHES, P. Exploring Visual Literacy Across the Curriculum. In: What’s in the picture?: Responding to Illustrations in Picture Books. London: PCP, 1998.

PARKES, B. Nursery children using illustrations in shared readings and rereadings. In: What’s in the picture?: Responding to Illustrations in Picture Books. London: PCP, 1998.

Downloads

Edição

Seção

Artigos